Kauplusekettide kilepiima hinnasõda hävitab Eesti piimandussektorit. Suhtume suure ettevaatlikkusega Prisma väitesse, et kilepiima soodne hind on aidanud suurendada 25% kilepiima müügikäivet ja sellest tulenevalt aidanud ka tootjatel suuremat kogust müüa. Prisma poes oli odavaim kilepiim täna müügis 3,70 krooniga. Vaatamata sellele, et tööstuste väljamüügihind on mõnevõrra kõrgem jaehinnast, on tööstuste väljamüügihind täna ikkagi nii madalal tasemel, et see ei võimalda põllumeestele tootmiskulusid katvat hinda maksta.
Prisma odava kilepiima käibekasv on tõenäoliselt tulnud teiste kaubanduskettide müüginumbrite arvelt. Kilepiima müügikäibe suurenemine on samal ajal vähendanud ka tetrapakkides piima müüginumbreid. Seega ei saa väita, et kilepiima suurem müük aitaks piima rohkem realiseerida. Täna küsitakse tarbijalt piima eest lihtsalt põhjendamatult odavat hinda, mis omakorda vähendab piimasektori tulusid ja suurendab kahjumit. Kuigi loodame, et tarbijad ei lähtu ostuotsuse tegemisel pelgalt madalast hinnast, on siiski igati loogiline väga odava, kuid kvaliteetse toote eelistamine. Kauplusekettidelt ootaksime vastutustundlikumat käitumist.
Arvestades asjaolu, et põllumeeste poolt toodetud iga liiter piima toodab üle ühe krooni kahjumit, ei aitaks tänase kilepiima hinna juures saavutatud käibekasv põllumehi mitte kriisist välja, vaid suurendaks kahjumit veelgi.
Lisainfo: Roomet Sõrmus, Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhataja, tel 520 5857, e-kiri: roomet.sormus@epkk.ee.
Allikas: Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja 25.09.2009 pressiteade. |