Aiandus.ee
Aiandus.ee
Avaleht | Teated | Ilm | Kontakt
WWF: Sadamad peavad kruiisilaevade reovett paremini käitlema (2009-07-16 16:36:55)


Oma tänastes kirjades Läänemere sadamaile kutsub WWFi (Maailma Looduse Fond) Balti Ökoregiooni Programm üles täiustama sadamate heitvete vastuvõtusüsteeme. WWF rõhutab,  et igal aastal saavad sadamad kruiisiturismist suurt sissetulekut. Enamik sadamatest ei paku siiani aga kruiisilaevanduse ettevõtteid rahuldavat reoveekäitlusteenust, mistõttu osad neist tühjendavad oma reoveed otse Läänemerre.

WWF võttis kaks aastat tagasi ühendust reisi-ja kruiisilaevakompaniidega, mis seilavad Läänemerel, kutsudes neid üles vabatahtlikult heitvete merre laskmisest loobuma. Käesoleva aasta mais otsustaski Euroopa Kruiisilaevade Ühendus (European Cruise Council (ECC)) lõpetada heitvete Läänemerre laskmine "juhul kui vastavad tingimused on olemas". Need tingimused hõlmavad "piisavaid vastuvõtuteenuseid/tingimusi sadamates, mida pakutakse ilma eritasuta". Täna vastab enam kui kahekümnest Läänemere kruiisisadamast neile ECC seatud tingimustele ainult kolm: Helsinki, Stockholm ja Visby. Seega kutsub WWF kõiki ülejäänud sadamaid üles tegema nõutavad täiendused.

Prognooside kohaselt võtab Läänemeri käesoleval aastal vastu üle 350 kruiisilaeva, mis kokku teevad enam kui 2100 sadamakülastust. Nende laevade heitveed sisaldavad hinnanguliselt 74 tonni lämmastikku ja 18 tonni fosforit - aineid, mis põhjustavad mere eutrofeerumist. Siiani on enamus neist reovetest lastud Läänemerre. Lisaks üleliigsetele väetisainetele sisaldab heitvesi ka baktereid, viiruseid ja teisi patogeene, samuti raskemetalle.

Eutrofeerumist peetakse üheks peamiseks keskkonnaprobleemiks Läänemeres, mis toob kaasa nii bioloogilise kui majandusliku kahju merekeskkonnale ja rannikualadele. Eutrofeerumise põhjuseks on väetisainete, peamiselt fosfori ja lämmastiku,ülekoormus ökosüsteemis. Eutrofeerumine omakorda põhjustab raskeid tagajärgi, sh ebatavaliselt tugevaid ja korduvaid toksiliste sinivetikate õitsenguid suvel.

Eestis võõrustab kruiisilaevu Tallinna Sadam, mis samuti ei vasta veel ECC nõuetele, sest osa laevade reovetest viiakse puhastisse paakautodega, sealjuures lisatasu eest. Tallinna  Sadam on võtnud kursi ehitada välja ECC nõuetele vastavad, statsionaarsed reoveekäitlussüsteemid aastaks 2011.

 

Allikas: Eestimaa Looduse Fondi 16.07.09 pressiteade


Sisselogimine
Kasutaja
Parool
 - Registreeru
Reklaam
Lingid
KODULEHE TEGEMINE V-DISAIN.EE

TAIMEKAITSE-VAHENDID
OHUSTAVATE VÕÕRLIIKIDE NIMEKIRI
TOALILLED
VIINAMARJAD
PUUVILJATAIMEDE KAHJUSTAJAD
EESTI KARTULISORDID
EESTI TAIMED
EESTI SORDIVARAMU
SOOVITUSSORTIMENT
TURUSTAMISE STANDARDID
      Kui Sa oma aiamuredele mujalt lahendust ei leidnud, küsi foorumist
© Aiandus.ee Kõik õigused kaitstud. Selle portaali ühtki osa ei tohi jäljendada ega kasutada muudes väljaannetes ilma Aiandusinfo Oü haldaja kirjaliku loata.