Aiandus.ee
Aiandus.ee
Avaleht | Teated | Ilm | Kontakt
Taimmaterjali postimüügi head ja vead (2005-04-01 16:21:05)


Taimmaterjal on elus materjal ja tal on oma nõudmised temperatuuri, niiskuse ja ümbritseva keskkonna suhtes. Kui elutute asjadega kauplevaid postimüügi firmasid on suhteliselt palju, siis vähesed on olnud valmis võtma riski, mis kaasneb taimmaterjaliga kauplemisel.

Mida silmas pidada, kui leiad postkastist värviküllase lillesibulate ja seemnete postimüügikataloogi, milles mitmed ihaldusväärsed sordid lehekülgedel troonimas?

Enne tellima asumist tuleks püüda selgitada,

  • kes on pakkumise taga: kas juhuslik üritaja või mitmeid hooaegu turul tegutsenud kogemustega tegija;
  • kuidas pakkuja taimmaterjali käitleb: kas istikud, mugulad, seemned ja muu paljundusmaterjal tulevad nende lattu otse kasvatajatelt või kes on vahendaja(d), milline taimmaterjali seisund;
  • kui pikk on tellimuse ooteaeg: mida vähem on vahendajaid, mida lühem on tellimuste ooteaeg ja mida kiirem teenindus, seda kindlam on, et pakutavad tooted jõuavad lõpptarbijani kvaliteetsetena;
  • kas pakki on võimalik tagastada;
  • kuidas postimüügifirma suhtub võimalikesse pretensioonidesse, mis on seotud üksikute riknenud toodetega või sortide-liikide segiminekuga (nt kollaseõielise lillena ostetud taimel ilmnevad hoopis punased õied).

Eelisseisus on igal juhul Eesti oma tegija

Hea, kui tegemist on sellise firmaga, mis kuulub Eesti kohalikele elanikele ja on turul juba mitmeid aastaid tegutsenud. See asjaolu annab märku sellest, et pakkuja on pädev, soovib hoida klientuuri, võita seda juurde ega ole ühekordse tehingu peal väljas.
Pakkujaga on võimalik ühendust saada ka siis, kui ladu tühjaks müüdud ja hooaeg läbi.

Kui ettevõtte omanikud asuvad aga välisriigis ja paar kohalikku palgalist asjaajajat on vallandatud, siis on väga keeruline esitada võimalikke tekkivaid pretensioone, rääkimata mingist kahjude hüvitamisest.


Plussidest:
Paljusid taimi ei pea sugugi ostma koos poti ja mullaga, nad on piisavalt vastupidavad, et elada üle mõne päeva vältav vedu kinnises postipakendis.

Kataloogikaubanduse eelis on kindlasti see, et

  • saad rahulikult lehitsedes järele mõelda, mida aeda vaja on ja mida oleks otstarbekas soetada. Samuti on vajadusel võimalus otsida lisateavet erialasest kirjandusest, pidada nõu tuttavatega. Poes trügides pole kindlasti nii mugav ostu sooritada;
  • tugitoolist tõusmata on võimalik planeerida ka kulutusi taimmaterjalile, saab rahulikult välja rehkendada, kui palju mõju planeeritav ost rahakotile avaldab;
  • lojaalsetele klientidele pakuvad mõned kataloogifirmad ka maksetähtaega, järelmaksu või kasvõi näiteks alates teatud suurusega ostu puhul postimaksu tasumist kliendi eest;
  • kataloogides pakutavad kaubad on sageli odavamad, sest kaup tuleb jahedast, taimmaterjalile meelepärase temperatuuriga laost, mida on märksa odavam pidada, kui arvuka müügipersonaliga kauplust;
  • soojas kaupluseruumis võivad juurikad tihtipeale kas kuivades sootuks hävineda või kasvu alustanult venida, mis aga taime nõrgestab;
  • kataloogis pakutavat taimset materjali pole ükski eelmine klient näppinud ega pigistanud, nagu turul ja poes tihti tehakse;
  • postimüügikataloogist taimmaterjali tellides võib aja kokkuhoid teinekord märkimisväärne olla;
  • postimaks tõstab küll toote hinda, kuid tasub ka kaaluda, kui suure kuluga on poes käimine tegelikult seotud (autokulu, bussipiletid jms).

Kataloogikaubanduse miinuspoolele tuleks kanda järgmised asjaolud:

  • kaupa ei saa näha ega katsuda enne, kui oled paki kätte saanud ning mittesobivuse korral on vahel üsna kohmakas pakki tagasi saata;
  • vahel võivad piltide värvitoonid trükieelse kujundamise käigus muutuda tuntavalt erinevaks taime looduslikest toonidest;
  • erinevalt kaupluse leti taga ostu sooritamisest ei pruugi kataloogist taimset kaupa tellides alguses tunnetada, et ost raha kuluga seotud on ja seepärast võib mõni inimene kergesti makseraskustesse sattuda.

Kokkuvõtteks: postimüügist tasub proovitellimuse teha küll, eks isiklik kogemus näitab kõige paremini kätte head ja vead; edaspidi otsustab igaüks ise, kas soovib ostu sellisel viisil korrata.

 

Lembit Kaarna, OÜ Aiasõber juhataja, tegelenud postimüügiga 2002. aastast.

Aiatark OÜ


Sisselogimine
Kasutaja
Parool
 - Registreeru
Reklaam
Lingid
KODULEHE TEGEMINE V-DISAIN.EE

TAIMEKAITSE-VAHENDID
OHUSTAVATE VÕÕRLIIKIDE NIMEKIRI
TOALILLED
VIINAMARJAD
PUUVILJATAIMEDE KAHJUSTAJAD
EESTI KARTULISORDID
EESTI TAIMED
EESTI SORDIVARAMU
SOOVITUSSORTIMENT
TURUSTAMISE STANDARDID
      Kui Sa oma aiamuredele mujalt lahendust ei leidnud, küsi foorumist
© Aiandus.ee Kõik õigused kaitstud. Selle portaali ühtki osa ei tohi jäljendada ega kasutada muudes väljaannetes ilma Aiandusinfo Oü haldaja kirjaliku loata.