24. märtsil algab paljudes Eesti supermarketites loodussõbraliku toote kampaania, mis kutsub eelistama keskkonnasõbralikumaid tooteid. Eesti Rohelise Liikumise algatatud ettevõtmine aitab ostjatel „Loodussõbraliku toote“ märgi abil lihtsamalt ökomärgistega tooted leida.
Keskkonnasõbralikumalt toodetud toidukaupu aitavad traditsiooniliselt eristada pakendile kantud ökomärgid. Kuna poodides võib leida kümneid erinevaid välismaiseid ökomärke, otsustas Eesti Roheline Liikumine lihtsustada keskkonnasõbraliku tarbija valikut ning tähistada vastavad kaubad kampaania jooksul ühtse lihtsa eestikeelse viidaga "Loodussõbralik toode."
Keskkonnast hooliv ostja peaks eelistama kodumaist toodet, aga kui vastavat kaupa (näiteks eksootilisi puuvilju või kohvi) Eestis ei toodeta, aitab loodust säästa ökomärgisega toote eelistamine. Vastavate kaupade silmapaistvus poelettidel peaks suurendama mahetoidu ja ökokaupade tarbimist.
Kampaanias osaleb 9 supermarketite ketti: Comarket, Elektra, Kaubamaja, Maksimarketid, Prisma, Rimi, Selver, Stockmann ja Tirsi. Kahe aasta eest korraldatud analoogses kampaanias osales vaid 3 poeketti.
„Loodussõbralike toodete tarbimist peaks eelistama, sest nende valmistamiseks on kulutatud vähem loodusvarasid ja nende valmistamise viis reostab minimaalselt loodust,“ tutvustab ökokaupade eelistamise põhjuseid Eesti Rohelise Liikumise säästva tarbimise koordinaator Allan Kokkota. „Ökotoiduained sisaldavad vähem kahjulikke kemikaale ning on tervislikumad.“
Lisateave: Allan Kokkota, Eesti Rohelise Liikumise säästva tarbimise töörühma koordinaator, tel 5648 5778, e-post allan.kokkota@mail.ee
Vaata ka "Loodussõbraliku toote" kampaania kodulehte
Allikas: Eesti Rohelise Liikumise 23.03.2005 pressiteade
Aiatark OÜ