Briti Columbia ülikooli teadlaste uus uus uuring heidab valgust teemale, mis on pikalt psühholoogidele ja reklaamiekspertidele huvi pakkunud – kas inimese aju töövõimet ning vastuvõtlikkust reklaamidele mõjutab enam sinine või punane värvus?
Selgub, et mõlemal on arvestatav mõju, kuid selle tugevus sõltub peamiselt sõnumi iseloomust, mida inimesele edastada püütakse. Punane sobib paremini detailide esitamiseks, sinine on aga sobivam loovuse või üldisemat laadi sõnumi rõhutamiseks, kirjutas Science Daily.
Teadlased katsetasid 600 inimesega, kes lahendasid arvutil mitmesuguseid ülesandeid, mis keskendusid detailidele või loovusele. Ülesanded esitati sinisel, punasel või valgel taustal. Punase tausta korral saadi täpsust nõudva ülesande lahendamisel 31 protsenti paremaid tulemusi võrreldes sinise taustaga. Samas oli sinine jällegi selgelt parem siis, kui oli vaja loovalt mõtelda. Näiteks ajurünnaku korral suudeti sinise taustaga arvutiekraani taga välja mõelda kaks korda rohkem ideid.
Loe edasi...
Allikas: Äripäev.ee Siim Sepp