Mitmed põllumajandusmasinaid tootvad firmad liiguvad oma masinate mootorite disainimisel keskkonnasõbralikkuse suunas. John Deere’i 8030 seeria traktor, nende esimene Tier 3 standardile vastav masin sai hiljuti Euroopa suurmessil Agritechnica kuldmedali kütusekulu ja eralduvate saasteainete vähenemise eest. Ometi ei pruugi neist näitajatest võibolla 2011. a. kehtima hakkavate standardite Tier 4 ja Euro 3B tõttu turul läbilöömiseks enam piisata.
Hetkel diiselmootoritele kehtivad heitgaaside sisaldust reguleerivad seadused Tier 3 (Põhja-Ameerikas) ja Euro 3A (Euroopas) on olnud jõukohased enamusele masinatootjatele. 2011. aastal jõustuvate Tier 4 ja Euro 3B nõuded põhjustavad aga kindlasti paljudele peavalu. Selles valguses tundub Massey Fergussoni plaan hakata oma diiselmootoritel kasutama peagi turule tulevat tehnoloogiat (Selective Catalytic Reduction (SCR) – selektiivne katalüütiline (heitgaaside) vähendamine), mis vastaks ka kõige rangematele heitgaasiemissioonide nõuetele, hädavajalik ning ajakohane.
Lisaks heitgaaside vähenemisele tagab uue põlvkonna traktoritele paigaldatud SCR-tehnoloogia ka 5%lise kütuse kokkuhoiu. Massey Fergussoni selline initsiatiiv ennetab peagi karmistuvaid traktorimootoritele esitatavaid keskkonnareegleid, mille täitmiseks kõrge efektiivsusega tehnoloogiaid ehk tulevikuski ainult suuremad ning rikkamad põllumasinatootjad luua suudavad. MF uut tehnoloogiat kasutatakse juba mitmete veoautotootjate poolt, nagu Volvo ja Mercedes. SCR-tehnoloogia seisneb mootorist väljunud heitgaaside töötlemises ning selleks on uutel traktoritel kabiiniastmete kõrval spetsiaalne mahuti, kus hoitakse heitgaasidesse lisamiseks karbamiidi vesilahust AdBlue. Seda müstilist sinist vedelikku mõõdetakse paaki erilise täpsusega ning juhitakse kasutatud kütusesse 3%-lises mahus.
Keemilise reaktsiooni tulemusena tekib kahjulikest ühenditest lämmastik ja veeaur. Erinevalt lämmastikoksiididest on need igati ohutud komponendid. SCR-tehnoloogia on sammuke lähemale kütuse ideaalsele põlemisele ning see on eriti oluline olukorras, kus igast liitrist kütusest püütakse maksimaalselt energiat kätte saada.
Allikas: Põllumehe E-uudised/http://theland.farmonline.com.au