Jaanipäeva eel mõtleb iga eestimaalane, mida jaaniõhtul süüa – juua. Kaupluselettidel püüab pilku väga lai söökide-jookide virvarr. Osavam tootja on oma toodete reklaamiks leidnud südamessemineva reklaamlause traditsioonide järgi toodetud tootest.
EPKK teraviljatoimkond arutas kodumaiste põllumajandussaaduste kasutamist ning propageerimist Eestis. Ühiselt leiti, et traditsioonilistele toodetele või traditsioonilisele tootmisviisile viitamise korral eeldavad tarbijad kodumaise põhitooraine kasutamist. Kindlasti kuuluvad siia alla piimast, lihast, kalast, teraviljadest, köögiviljadest ning aianduskultuuridest valmistatud tooted, mille toorainet on Eestis kasvatatud sadu aastaid. EPKK teeb ettepaneku, et kõik tooted, mille valmistamisel kasutatakse või on kasutatud eelpool nimetatud tooret, võiksid olla reklaamitud traditsioonilistena ainult kodumaise algmaterjali kasutamise korral. Leiame, et ainult niiviisi saame edendada kodumaist põllumajandust ja maaelu, sest sel moel anname tööd oma põllumehele ja maatootjale. Ja tarbija saab juba sellepärast värskema ja parema toote, et selle transportimiseks kuluv aeg on minimaalne.
Allikas: Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja 19.06.08 pressiteade |