Aiandus.ee
Aiandus.ee
Avaleht | Teated | Ilm | Kontakt
Juhend E-kaubandusega tegelevale kauplejale (2008-03-21 07:39:01)

 

E-kaubandus on kauplemisviis, kus kaupleja pakub kaupu või teenuseid elektroonilises keskkonnas ja ka lepingud pakkuja ja kliendi vahel sõlmitakse elektroonilisel teel füüsiliselt üheaegselt samas kohas viibimata.

Käesolev E-kaubanduse juhend kauplejatele on Tarbijakaitseameti poolt välja töötatud selleks, et tagada eetiline ja seadustele vastav kauplemine Interneti vahendusel. Juhendi järgimine on soovituslik, kuid sellest juhindumine on märk heast äritegevusest.

Juhendi koostamisel on lähtutud eelkõige järgmistes seadustes sätestatud nõuetest:

· võlaõigusseadus

· tarbijakaitseseadus

· kaubandustegevuse seadus

· reklaamiseadus

Juhend koosneb järgmistest osadest:

· Ettevõtja registreering

· Peamised nõuded, mida E-kaubandusega tegelev ettevõtja peab järgima

· E-kaupluse lepingute kohta käivaid sätteid ei kohaldata...

· Lepingu täitmine

· Lepingust taganemise õigus

· Pretensiooni esitamine

· Raha tagastamine

· Heade kaubandustavade järgimine

· Elektroonilise pakkumise edastamine

Ettevõtja registreering

· E-kaubandusega tegelev ettevõtja peab olema registreeritud Majandustegevuse registris. Tegevuskohaks peab olema E-kauplus.

· Kui kaupleja Majandustegevuse registris registreeringut ei tee, ei tohi ta kaubandustegevusega tegeleda. (Kaubandustegevuse seadus § 12)

Peamised nõuded, mida E-kaubandusega tegelev ettevõtja peab järgima

· Kaupleja peab avaldama enda tõesed andmed ja võimaldama tarbijal endaga ühendust võtta.

· Mida rohkem on kaupleja avaldanud oma andmeid koduleheküljel, seda

usaldusväärsema mulje ta jätab.

· Tarbijale tuleb selgelt kirjeldada ostuprotsessi ehk kuidas tarbija saab ostu sooritada.

· Tarbijale tuleb kirjeldada maksetingimusi ehk millal ja millises ulatuses tuleb ostusumma tasuda.

· Kaupleja peab tarbijale kaupa pakkudes teatavaks tegema kauba müügihinna ja ühikuhinna. Müügihind on kaubaühiku või kaubakoguse eest tasutav lõpphind.

Ühikuhind on aga kauba ühe kilogrammi, ühe liitri, ühe meetri, ühe ruutmeetri või ühe kuupmeetri lõpphind. Ühikuhinnaks võib olla ka tükihind, kui kaupa ei mõõdeta eelnimetatud ühikutes. Ühikuhinda ei pea avaldama kaubal, mille ühikuhind on samane müügihinnaga (nt 1 liitri suuruses pakendis šampooni müügil). Seega peab ühikuhinna avaldama müües näiteks 250ml suuruses pakendis hambapastat. Täpsemad nõuded on sätestatud tarbijakaitseseaduses ja kauba ja teenuse hinna avaldamise määruses (Majandus- ja kommunikatsiooniministri 14.04.2004 määrus nr 76).

· Kui kaupleja soovib saada osa kauba hinnast ettemaksuna, peab see olema lepingu tingimustes kirjas.

· Vastavalt võlaõigusseadusele ei tohi ettemaksu nõuda rohkem kui 50% kauba hinnast, ülejäänud summa peab tarbija tasuma alles siis kui on kauba kätte saanud (VÕS § 213 lg 4).

· Müügitingimused peaksid olema E-kaupluses paigutatud selliselt, et need oleksid lihtsalt märgatavad ning et tarbijal oleks võimalik nendega tutvuda ilma otsimata.

· Kõik tingimused peavad olema kirjeldatud selgelt ja tarbijale üheselt arusaadavalt.

· Müügiks pakutavat asja tuleb kirjeldada täpselt ja esitada kogu asja valikuks vajalik informatsioon arvestades seda, et kaupleja poolt esitatud teave on ainus, millele tuginedes tarbija ostuotsuse teeb. Kui tarbija teeb vale valiku puuduliku informatsiooni tõttu, on tal õigus lepingust kuludeta taganeda ja nõuda kauplejalt kahjude hüvitamist.

Loe edasi...

Allikas: Tarbijakaitseamet


Sisselogimine
Kasutaja
Parool
 - Registreeru
Reklaam
Lingid
KODULEHE TEGEMINE V-DISAIN.EE

TAIMEKAITSE-VAHENDID
OHUSTAVATE VÕÕRLIIKIDE NIMEKIRI
TOALILLED
VIINAMARJAD
PUUVILJATAIMEDE KAHJUSTAJAD
EESTI KARTULISORDID
EESTI TAIMED
EESTI SORDIVARAMU
SOOVITUSSORTIMENT
TURUSTAMISE STANDARDID
      Kui Sa oma aiamuredele mujalt lahendust ei leidnud, küsi foorumist
© Aiandus.ee Kõik õigused kaitstud. Selle portaali ühtki osa ei tohi jäljendada ega kasutada muudes väljaannetes ilma Aiandusinfo Oü haldaja kirjaliku loata.