Alates septembrist on PRIA kliendiportaalis e-PRIA võimalik põllumeestel saada infot piimatootja individuaalse kvoodi ja kvooditäitmise ning pindalapõhiste toetuste kohustuste kohta.
E-PRIA projektijuhi Hannes Lehemetsa sõnul on portaali eesmärgiks võimaldada mugavamat, kiiremat ja kvaliteetsemat andmevahetust PRIA ja klientide vahel. „Portaali avasime eelmise aasta detsembris ning arendame sinna järk-järgult juurde erinevaid teenuseid, mis meie klientide elu lihtsamaks muudavad,“ ütles Lehemets. Kuni septembrini sai portaali vahendusel edastada PRIAle peamiselt loomade registriga seotud andmeid ning pilootprojektina kevadel ka loomatoetusi taotleda.
„Nüüd näeb piimatootja, kes on e-PRIAsse sisenenud, temale määratud kvootide suurusi kvoodiaastate ja kvoodi liikide lõikes,“ selgitas PRIA sekkumise, eraladustamise ja kvoodi büroo peaspetsialist Urve Seedre ning lisas, et samuti näeb piimatootja temale toodangule määratud rasvaprotsenti ja ka riiklikult jagatud kvoodisuurusi.
Seedre sõnul saavad tootjad nüüd kliendiportaalis jälgida ka enda tootmisüksuse kvooditäitmise andmeid kinnitatud aruannete põhjal kvoodiaastate kaupa. Kui tootja on kvoodi üleandmisega saanud juurde või ära andnud kvoodi täituvust, siis on ka see kliendiportaalis nüüd tootjale näha.
Lisaks piimakvoodi andmetele saavad pindalatoetuste taotlejad, kes on taotlenud mitmeaastase kohustusega toetusi, näha võetud, üle antud, asendatud ja hetkel kehtivaid kohustusi aastate ja põllumassiivide lõikes. Võimalik on tutvuda keskkonnasõbraliku tootmise, mahepõllumajandusliku tootmise ja ebasoodsamate piirkondade toetuste kohustustega.
PRIA agrokeskkonna ja vähemsoodsate alade toetuste büroo juhataja Toomas Tõrra sõnul saavad selle teenuse rakendumisega toetuste taotlejad palju selgema ülevaate nendest kohustustest, mis nad erinevaid pindalatoetusi taotledes endale võtnud on. Taotleja näeb millised põllumassiivid on kohustusega seotud, kuidas on toimunud pindade liikumine kohustuste üleandmisel või ülevõtmisel ja millal kohustus läbi saab. Samuti saab näha kohustuse perioodivältel toimunud kohustuste suurendamisi ja vähendamisi ning planeerida majandustegevust selliselt, et ei toimuks kohustuste vähenemist üle sätestatud määra. "See omakorda peaks vähendama vigu taotlemisel,“ tõi Tõrra välja teenusest saadava kasu nii taotlejale kui PRIAle.
e-PRIA projektijuhi Hannes Lehemetsa sõnul on kavas kliendiportaali järjest ka edasi arendada ning luua taotlejatele rohkem mugavaid e-lahendusi. „Tulevikus peaks olema võimalik kõik vajalik suhtlus PRIAga korda ajada arvuti tagant tõusmata,“ rääkis Lehemets kaugemast perspektiivist ning lisas, et selleni läheb siiski veel mitu aastat aega. „e-PRIA arendamisel lähtume eelkõige klientide vajadustest, samuti tahame portaali kasutamise teha nii lihtsaks, et ka arvutikauged inimesed sellega hakkama saaks,“ tõi Lehemets välja põhimõtted, mille järgi uusi teenuseid portaali arendatakse.
e-PRIA asub internetis aadressil https://www.eesti.ee/epria, sinna saab ka PRIA kodulehekülje vahendusel, kus on ka esmased juhendid portaali kasutamiseks. Soovi korral saab sisse logida ID-kaardiga, kuid kellel seda pole, saavad portaali kasutada ka internetipanga vahendusel.
Portaali kasutajatoe telefon on 737 7677 ja meiliaadress, kuhu oma märkused ja ettepanekud saata - portaal@pria.ee.
Allikas: PRIA 15.10.2007 teade.