.jpg)
Foto: Hendrik Kuusk
Tartu rattaringlus katsetab Portugalis toodetud uusi elektrijalgrattaid, et leida pikas perspektiivis asendus juba kuus aastat kasutuses olnud rattapargile.
Uued Wegoshare Lda toodetud rattad saavad hellitusnime OSAV. Enamiku Rattaringluse ratastest moodustavad praegu Bewegeni toodetud Targa Tartu rattad (TARK) ning väikese osa ka Eesti ettevõtte Better Than Driving OÜ loodud mudel ILUS. Käesoleva hooaja lõpuni teenindavad tartlasi kõik kolm mudelit: ILUS, TARK ja OSAV.
Tartu abilinnapea Raimond Tamm ütles, et rattaliikluse arendamine on meie üks prioriteete ning rattaringluse teenuse jätkuv kvaliteet on selle üheks oluliseks eelduseks. „Peame pidevalt kaasas käima tehnoloogiliste arengutega ning vastama kasutajate ootustele rataste kasutusmugavuse ja turvalisuse osas. Nii rattapargi kui ka tarkvara arendamine on pidev töö. Näiteks uusi punaseid rattaid ja ka vanemaid saab avada nii bussikaardi kui mobiiltelefoniga. Sellised uuendused annavad meil võimaluse pakkuda teenust, mis on kooskõlas tänapäevaste kasutusharjumuste ja ootustega,“ ütles Tamm.
Esialgu liitub rattaringlusega 14 OSAV elektriratast, et testida nende sobivust süsteemiga. Uutel ratastel on Tartu punane raam ja mustad detailid, mis muudavad need liikluses hästi nähtavaks ning sobituvad kokku meie punaste busside ja linna üldise visuaalse identiteediga. OSAV on vanast mudelist kergem ja sportlikuma sõiduasendiga. Korv asub pakiraamil, et koorem mõjutaks juhitavust ja nähtavust võimalikult vähe.
Nagu ILUS mudelil, on ka OSAV rattal tagarattalukk, kuid see töötab elektrooniliselt. Luku rakendamiseks tuleb hoida raamil olevat nuppu all 4–5 sekundit ning lukk sulgub automaatselt. Turvalisuse huvides sulgub lisalukk iga kord, kui ratas dokki pannakse. Kasutaja peab jälgima, et kodar ei jääks lukule ette ning vajadusel tuleks tagaratast pisut liigutada.
Ratta ekraan kuvab kiirust, läbitud kilomeetreid ja akutaset. Uuendusena näitab ekraan ka elektriabi taset numbritega 1–4. Nutikalt kohandatud elektrimootor aitab hoida kiirust kontrolli all jalakäijate läheduses ning annab lisajõudu just seal, kus seda kõige rohkem vaja on. Kesklinnas on abitaset ohutuse tagamiseks piiratud tasemele 2, kuid näiteks tõusudel saab OSAV pakkuda abi tasemel 4.
Veateated ja sõidu lõppemise teavitused kuvatakse raamil asuva nupu LED-valgusti abil: roheline tuli näitab, et ratas on vaba; sinine, et sõit on pooleli; punane tähistab tehnilist probleemi ning kollane põleb vahepeatuses
Tagasisidet uue elektriratta OSAV kohta saab anda siin.
Seoses uute rataste tulekuga uuendati ka kasutustingimusi, millega saab tutvuda siin.
Allikas: Tartu Linnavalitsuse pressiteade