Ministeerium koostöös Riigilaevastikuga kuulutas välja hanke Laaksaare-Piirissaare hõljukiliinile uue keskkonda säästvama hõljuki ostmiseks
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium koostöös Riigilaevastikuga kuulutas täna välja rahvusvahelise riigihanke, et soetada Laaksaare-Piirissaare hõljukiliinile hõljuk talviseks navigatsiooniperioodiks.
18. oktoobril allkirjastasid ministeerium ja Riigilaevastik koostöökokkuleppe, mille raames ministeerium soetab Riigilaevastiku pädevusele toetudes 6+2-kohalise hõljuki. Hõljuki annab ministeerium pärast vajalikke üleandmis-vastuvõtmistoiminguid üle Riigilaevastiku koosseisu, eeldatavalt uue navigatsiooniperioodi alguseks 2025. aastal.
Uue hõljuki kütuseliigiks saab taastuvtoorainel põhinev diiselkütus HVO. „Alternatiivsete ja rohekütuste kasutamine on Riigilaevastiku jaoks prioriteet kõikide uute laevade ja teiste veesõidukite hankimisel,“ sõnas Riigilaevastiku arendusteenistuse direktor Sander Sääsk. „Biodiislikütuse valiku kasuks räägib hõljukite puhul kütuseliigi kättesaadavus. Samuti aitab HVO vähendada hõljuki regulaarsest kasutamisest tulenevaid keskkonnamõjusid, vähendades CO2-heitmeid kuni 90%,“ kommenteeris Sääsk.
Uus hõljuk saab olema umbes seitse meetrit pikk ja veidi alla kolme meetri lai. Hõljuk on planeeritud reisijateveoks talvisel navigatsiooniperioodil, mahutades kuus reisijat ja kaks laevameeskonna liiget.
Ministeeriumi koostööpartneri, Tartumaa Ühistranspordikeskuse, ülesanne on korraldada ühistranspordiühendust Laaksaare sadama (Põlvamaa) ja Piirissaare (Tartumaa) vahel Peipsi- ja Lämmijärve piiril. Navigatsioonihooajal teenindab liini parvlaev Koidula ning talvisel perioodil hõljuk. Laaksaare-Piirissaare hõljukiliinile operaatori leidmiseks kuulutab välja hanke Tartumaa Ühistranspordikeskus. Uues hankes annab Riigilaevastik sarnaselt väikesaarte sõitjateveo hangetega hõljuki operaatorile kasutada kasutusse andmise lepinguga.
Riigilaevastikul on keskselt olemas enim pädevust hallata riigile kuuluvaid laevu ja hõljukeid ning neid parimal moel ka hooldada.
Hõljuki navigatsiooniperiood algab jää tekkimisel järvele ning lõppeb kevadel jää sulamisega. Seni on liini teenindatud Venemaal 2018. aastal toodetud hõljukiga XG-8. Hõljuk pole küll vana, kuid intensiivne kasutus ja Venemaal toodetud hõljuki varuosade täielik puudumine on loonud olukorra, kus senise hõljukiga liini teenindamist pole enam võimalik jätkata. Tehnilistel põhjustel on möödunud kolmel hooajal korduvalt aset leidnud liiniveo katkemisi, jättes saare elanikud ühenduseta.
Laaksaare-Piirissaare hõljukiliin on kohalikele elanikele talvisel ajal eluliselt oluline ühendus mandriga. Hõljukiga veetakse kord nädalas toidukaup ka saare ainsasse toidupoodi. Saarel elab talvel püsivalt u 30 inimest.
Pakkumuste esitamise tähtaeg hankes on selle aasta 9. detsember.
Allikas: Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi 7.11.2024 pressiteade