Aiandus.ee
Aiandus.ee
Avaleht | Teated | Ilm | Kontakt
Tallinna ringraudtee riigi eriplaneeringu koostamiseks viiakse läbi täiendavad uuringud (2023-12-23 11:28:06)


Regionaal- ja Põllumajandusministeerium otsustas, et Tallinna ringraudtee riigi eriplaneeringu asukoha eelvaliku lähteseisukohtade, asjakohaste mõjude hindamise, sh keskkonnamõjude strateegilise hindamise programmi ja sotsiaalmajandusliku mõju analüüsi koostamiseks, tuleb teha täiendav liikuvusuuring.

 

Vabariigi Valitsus algatas tänavu jaanuaris Harjumaa Omavalitsuste Liidu taotlusel Tallinna ringraudtee riigi eriplaneeringu, mille peamine eesmärk oli luua võimalus Paldiski suunaliste kaubavedude ümbersuunamiseks Tallinna kesklinnast ning Ülemiste rahvusvahelisest Rail Baltica reisiterminalist.

 

Tallinna ringraudtee riigi eriplaneering on tänaseks jõudnud esimesse etappi, kus ei ole veel selgunud ei planeeringu asukohavalik ega ka konkreetne trass. Sellel aastal koostati Tallinna ringraudtee riigi eriplaneeringu asukoha eelvaliku lähteseisukohad ja analüüs asjakohaste mõjude hindamiseks, sh keskkonnamõjude strateegilise hindamise (KSH) programmiks ja sotsiaalmajanduslikuks mõjuks. Sotsiaalsete ja majanduslike mõjude hindamiseks koondati statistiline materjal, peamiselt kauba- ja reisijateveo kohta ning viidi läbi 30 ekspertintervjuud 51 osalejaga, sh riigiasutuste, ettevõtjate, kohalike omavalitsuste ja väliste ekspertidega. Mõjude analüüsimisel otsiti vastuseid küsimustele, milline on planeeritava ringraudtee sotsiaalmajanduslik mõju ja milline peaks olema planeeritava ringraudtee rööpmelaius.

 

Värskelt valminud analüüsist nähtub, et 2006. aastast kuni 2022. aasta lõpuni on kaubamahud raudteel langenud 45 miljonilt tonnilt 6 miljoni tonnini. „Raudtee kaubamahud on oluliselt vähenenud ning see on olnud süvenev trend, mistõttu ei ole Tallinna ringraudtee riigi eriplaneeringu esialgne eesmärk enam ajakohane ning uue raudtee planeerimisel tuleb lähtuda eelkõige ühistranspordi arendamisest,“ selgitas regionaalminister Madis Kallas. „Otsustasime, et enne sisulise planeerimisega peale hakkamist on vaja ühistranspordi arendamise kohta koguda täiendavat infot. Selleks  viiakse järgmisena läbi liikuvusuuring ja vajadusel ka teisi uuringuid,“ selgitas regionaalminister Kallas.

 

Tallinna ringraudtee riigi eriplaneeringu koostamine jätkub, kuid Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi lepingulise konsultandiga leping lõpetatakse ning makstakse välja kõik aasta jooksul tehtud tellitud töödega kaasnenud kulud. Leping oli pikkusega 26 nädalat ning täiendavate uuringute läbiviimiseks kuluks vähemalt 52 nädalat. Seega lepingu ajakava pikendamine uuringute läbiviimiseks oleks võrreldes sõlmitud lepingu kestusega ebaproportsionaalselt pikk.

 

Tänaseks pole veel teada raudtee perspektiivikus reisijate seisukohalt ning vajalik on läbi viia täiendavad uuringud, sh liikuvusanalüüs. Uuringute läbiviimiseks viib ministeerium läbi eraldi riigihanke. Hankelepingu eeldatavaks kestuseks on vähemalt üks aasta, millele lisandub aeg riigihanke ettevalmistamiseks ja läbiviimiseks. Kogutud info põhjal täiendatakse Tallinna ringraudtee riigi eriplaneeringu asukoha eelvaliku lähteseisukohtasid, asjakohaste mõjude hindamist, sh KSH programmi, ning jätkatakse riigi eriplaneeringu menetlusega.

 

Allikas: Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi pressiteade

 


Sisselogimine
Kasutaja
Parool
 - Registreeru
Reklaam
Lingid
KODULEHE TEGEMINE V-DISAIN.EE

LINNUPELETUSPALL
OHUSTAVATE VÕÕRLIIKIDE NIMEKIRI
TOALILLED
VIINAMARJAD
PUUVILJATAIMEDE KAHJUSTAJAD
EESTI KARTULISORDID
TAIMEKAITSE-VAHENDID
EESTI TAIMED
EESTI SORDIVARAMU
SOOVITUSSORTIMENT
TURUSTAMISE STANDARDID
      Kui Sa oma aiamuredele mujalt lahendust ei leidnud, küsi foorumist
© Aiandus.ee Kõik õigused kaitstud. Selle portaali ühtki osa ei tohi jäljendada ega kasutada muudes väljaannetes ilma Aiandusinfo Oü haldaja kirjaliku loata.