Veebruari lõpuni saab ID-kaardi PIN-koodide kaotamisel või unustamisel uued koodid ka Swedbanki ja SEB panga kontoritest. Alates märtsist tuleb digitaalse isikutuvastuse ja allkirjastamise võimaluse taastamiseks pöörduda PPA teenindusse.
"Kui inimesed regulaarselt e-teenuseid ja digitaalallkirjastamist ei kasuta, siis võivad PIN-koodid ununeda. Kahjuks ei hoita PIN-ümbrikut alati hoolikalt või visatakse see sootuks minema. Mõistlik on PIN-koode hoida kindlas kohas kaardist eraldi, et vajadusel koodid meelde tuletada," ütles PPA identiteedi ja staatuste büroo peaekspert Eliisa Sau.
Detsembrikuust annab PPA välja uusi ID-kaarte ning lõpetas lepingu senise partneriga. Sellega seoses lõppeb ka ID-kaartide järelteenindus pankades. Kuna 1. veebruarist ei saa netipanka logida paroolikaartidega, pikendas PPA pangakontorites ID-kaardi koodide asendamise võimalust kuni veebruari lõpuni, et inimesed saaksid mugavamalt alternatiivsed autentimise vahendid kasutusele võtta.
Eliisa Sau sõnul on praegu hea aeg PIN-koodide üle vaatamiseks, sest algamas on tulude deklareerimise periood, ees ootavad valimised ning netipanka ei saa enam logida paroolikaardiga. "Tihti avastatakse PIN-koodide kadumine alles mingit konkreetset digitoimingut tehes. Soovitame juba praegu koodid üle kontrollida, et tuludeklaratsioonide keskkonda, e-valimise või muusse e-teenustesse muretult sisse logida. Samuti soovitame kasutusele võtta mõni alternatiivne digitaalse isikutuvastuse võimalus, näiteks mobiil-ID," ütles Sau.
Iga kuu vajab kadunud või unustatud PIN-koodide asendamisega abi ligi 4000 inimest.