Baltic Agro ja Trioplasti korraldatud kampaania "Roosa aitab" toel kontrollis TÜ Kliinikum Eesti Vähiliidu mammograafiabussis suvel 282 naist, ehk esialgu kavandatust 80% rohkem.
"Planeeritud 156 naise rinnauuringu asemel saime tänu headele toetajatele uurida tervelt 126 naist enam. Suur aitäh põllumeestele ja kampaaniat vedanud ettevõtetele, tänu kelle otsusele kasutada roosat pallikilet on suur hulk naisi kontrollitud ja teadlikkus rinnavähi ennetamise võimalustest tõusnud," ütles Andrus Aavik SA TÜ Kliinikumist.
Eesti Vähiliidu ja TÜ Kliinikumi mammograafiabuss jõudis oma ringreisil Jänedale, Kuressaarde, Antslasse ja Kuremaale. Kontrollis käinud naistest 271 olid ravikindlustatud ja 11 kindlustamata.
"Valitud kohad mammograafiabussi peatusteks olid õiged - ainuüksi Jäneda talupäevadel käis kahe päevaga kontrollis 148 naist. Samas, kui kampaania välisel ajal külastab bussi päevas keskmiselt 50 patsienti," ütles Maie Egipt Eesti Vähiliidust. "Kuna varases staadiumis avastatud rinnavähk on enamasti ravitav, siis on väga oluline selliseid sõite jätkata," lisas ta.
Mammograafiabussis on end võimalik kontrollida ka muul ajal. Bussi sõidugraafiku leiab Eesti Haigekassa kodulehelt.
Lisaks käis kontrollis 100 naist, kes kuulusid sõeluuringu sihtgruppi või olid suunatud kontrolli arsti saatekirjaga. Ehk kokku kontrolliti 382 naist.
Taustainfo:
Kampaania "Roosa aitab!" toimus esmakordselt ja selle korraldasid põllumajandusettevõte Baltic Agro ja silopallikile tootja Trioplast.
Põllumehed said kampaanias kaasa lüüa, kui kasutasid silopallide pakendamisel spetsiaalset roosat kilet. Ostuga toetati Eesti Vähiliidu mammograafiabussi täiendavaid visiite maapiirkondadesse.
Allikas: Eesti Vähiliidu ja TÜ Kliinikumi pressiteade