Eesti Maaülikooli keskkonnamajanduse 2. aasta magistrant Tea Pärnik:
„Majandus- ja sotsiaalinstituudi projekt «Võlumarjad» on sel aastal taas käivitunud (vaata ka Maaülikooli nr 97 «Võlumari meeldis rahvale»). Mullu Tartus läbi viidud kampaania näitas, et väljend «Võlumarjad» ei ole lihtsalt sõnakõlks, vaid iseloomustab tabavalt marjades peituvaid väärtusi. Eesti põllumajandus-kaubanduskoja abiga jõuab «Võlumarjade» kampaania ka teistesse maakondadesse.
Sel aastal tutvustame astelpaju ja mustika suurepäraseid omadusi Tartu-, Valga-, Viljandi- ja Pärnumaal. Maakonnakeskustes võib meid näha suuremates kaubamajades, kus pakume mekkida kultuurmustikaid ja astelpaju-õunamoosi. Teavitame inimesi marjasöömise vajalikkusest, viime läbi tarbijate tervislike harjumuste uuringut ning jagame erinevaid trükiseid, tutvustamaks tervise ja ilu saladusi. Kõige enam püüame leida üles eelmisel aastal küsitletuid, sest tahame hinnata nende aasta jooksul kujunenud tarbimisharjumuste muutusi. Kampaania käigus on valminud infovoldikud, 2007. aasta kalendrid, astelpaju- ja mustikakujulised helkurid ning pusled. Lisaks on valmimas kodulehe uuendused, kus igal külastajal on võimalus tutvuda projektiga, lugeda infot astelpaju ja kultuurmustika kasulikkuse kohta, otsida nõuandeid, kuidas marjakultuure kasvatada ja turustada, küsida nõu asjatundjatelt ning vastata küsitlusele. Küsitlusele vastanute vahel loositakse välja hulgaliselt «Võlumarja» tutvustavaid meeneid. Kõigi meie toodete ja tegemistega saate tutvuda aadressil:
www.emu.ee/marjad.
Marjas on tervis!”
Allikas: 26.10.2006 ajaleht Maaülikool nr 112.