Kogemusi jagab maaülikooli aiandusõppejõud Sirje Vabrit:
1. Kursused
Minu kogemused e-õppega algavad aastast 2001 – iluaianduslike kursustega. Kaks-kolm kursust on ikka rohkem või vähem veebipõhistena käigus olnud. Ühe kursuse puhul olen kasutanud IVA-keskkonda, muidu olen truu WebCT keskkonnale. Eelmise õppeaasta kevadsemestril olid veebipõhised «Linnaaiandus» ja «Aiakujundus». Sel sügissemestril on veebipõhised «Ilutaimede erikursus» ja «Ilutaimede üldkursus».
2. Raskused
Kursusi disanida, materjale kohandada, aktiivõpet ja kõiki neid paljusid võimalusi rakendada, mida WebCT pakub, on väga aeganõudev. Ajakulu poolest on õppejõule kasulikum teha tavapärast auditoorset õppetööd. E-õppe laialdasem kasutamine eeldab meeskonnatööd. Õppejõudu peaks abistama tuutor ja vajadusel ka kujundaja. Õppejõul üksinda on raske kõigega toime tulla. Päris raske on saada üliõpilasi kursusekeskkonda ja neid seal kaasa töötama panna. Probleemiks on olnud arvutite vähesus, tehnilised probleemid, aga ka tudengite ajanappus.
3. Head küljed
Kuigi kasutan mõne kursuse puhul ka auditoorset õpet, ei kujuta ette, et peaksin piirduma ainult sellega. Veebikeskkond oma audio- ja videovõimalustega, paindlikkusega ajalises mõttes, veebiseminaridega jpm on hoopis teine tase õpetamises, kaovad vahemaad ja üliõpilased saavad võimaluse teadmiste loomes aktiivselt osaleda. Veebikeskkond annab lisaväärtusi. Kindlasti paraneb üliõpilaste kirjalik väljendusoskus ja suhtlusjulgus. Üliõpilased, kelle emakeel ei ole eesti keel, võivad minu kursustel väljendada end ka muus keeles, saades nii võimaluse pöörata enam tähelepanu sisule. Ka kaasõppuritele tulevad erikeelsed mõtteavaldused kasuks. E-kursus õpetab tähtaegadest kinni pidama. Ei olegi nii vähe neid, kes, auditooriumis suhteliselt nähtamatud, paistavad e-kursusel silma suurepärase väljendusoskuse ja arutlusvõimega.
4. Tulevik
Ei oskagi öelda, milliste ainete puhul ei saaks e-õpet üldse rakendada. Väiksema osavõtjate arvuga kursuste puhul on e-kursus suurepärane võimalus esitada igasuguseid kujundusplaane. Üliõpilane saab endale sobival ajal põhjalikult uurida kaasõppurite töid, mis on varustatud õppejõu märkuste, kommentaaride ja parandustega. Koos õuesõppega sobib e-kursus kindlasti ka ainete puhul, kus tegu taimedega. Ehk on üllatav, aga kaugõppijad hindavad rohkem auditoorset õpet. E-õpe võtab ära võimaluse kodunt välja saada.
Allikas: 26.10.2006 ajaleht Maaülikool nr 112.