Maaülikooli majandus- ja sotsiaalinstituudi õppurid pakuvad Eesti suuremates kauplustes maitsta kultuurmustikat ja astelpajumoosi ning uurivad tarbijate arvamust uutest marjakultuuridest.
Küsitlust, mille käigus saab vastajal suu magusaks, viivad läbi majandus- ja sotsiaalinstituudi magistrandid ja doktorandid. Uuringu tellijaks on Põllumajandus-Kaubanduskoda. Projekti eesmärgiks on välja töötada müügiedenduskampaania Eestis viimasel aastakümnel juurutatud uutele marjakultuuridele – kultuurmustikale ja astelpajule.
„Marju pakkudes tahame kutsuda tarbijat tegema mõistlikke ja tervislikke valikuid,” ütles Maaülikooli majandus- ja sotsiaalinstituudi direktor Rando Värnik. Noorte peibutamiseks jagavad küsitlejad puslesid, helkureid, kalendreid, voldikuid, mis varustatud sloganiga: „Võlumarjad – pika ja ilusa elu saladus”.
Maaülikooli tudengid ja teadlased tegid küsitlusega algust juba eelmisel aastal, uurides Tartu tarbijate arvamust. Tänavu laienes uuring Tallinna, Pärnusse, Narva, Jõhvi, Valka, Viljandisse. Küsitlejaid võib kauplustes kohata novembri lõpuni. Uuring lõpeb tulemuste analüüsiga.
Allikas: Eesti Maaülikooli 16.10.06 pressiteade