Kolmapäeval, 28. aprillil on Euroopa Komisjoni teavitus- ja müügiedenduse meetmesse projektide esitamise tähtaeg. Põllumajandustoodetele uute turgude leidmist toetatakse kokku kuni 111 miljoni euroga.
"Nii Eestis kui teistes Euroopa Liidu riikides on põllumehe jaoks kõige põletavamaks küsimuseks oma toodangule uute turgude leidmine. Euroopa Komisjoni poolt käivitatud 111 miljoni euro suuruse meetmega soositakse Euroopa Liidu toidusektori toodangule turu otsimist, kuna ühisturul on paljudes sektorites ületootmine," ütles maaeluminister Urmas Kruuse.
2016. aastal on teavitus- ja müügiedendusmeetme Euroopa Liidu poolne kaasrahastamise eelarve 111,3 miljonit eurot. Kolmandate riikide turule sihitud programmide puhul katab Euroopa Liit 80% kuludest, 20% on taotleja enda kanda. 111,3 miljonist eurost on 30 miljonit eurot eraldatud vaid piima- ja sealihasektori projektidele.
"Eesti toodab näiteks toorpiima kaks korda üle oma vajaduste ja ülejääv kogus vajab seetõttu hädasti pääsu uutele turgudele. Müügiedenduse meede on võimalus rahastada uute turgude otsinguid, seepärast oleks Eesti ettevõtjatel väga mõistlik toetust taotleda," rääkis Kruuse.
Teavitus- ja müügiedendusmeetme taotlusvoor on avatud kuni 28. aprillini 2016.
Lisainfot taotlusvoorust "European Commission: Promotion of EU farm products" leiab http://ec.europa.eu/agriculture/promotion/index_en.htm.