Toiduliit selgitab juba 22. korda välja parima uudistoote, mis pärjatakse tiitliga Eesti Parim Toiduaine 2016. Möödunud aastate konkursivõitjate sõnul on pälvitud kuldmärk andnud toote müügile suurt hoogu ning loob ka head eeldused kestvaks müügieduks, kui toodet piisavalt tarbija ootustest lähtudes kaasajastatakse.
2015. aasta parima toiduaine tiitli pälvis Valio Gefilus cappuccino-keefir ning Valio Eesti turundusdirektori Krista Kalbini sõnul kasvas võidutoote müük kevad-suvel pea kolm korda.
"Mais nägime ligi kolmekordset müügi kasvu ning aasta lõpu seisuga jäi kasv kahekordseks. Konkursivõit, Toiduliidu tehtud reklaam kauplustes ning meie endi lisapanus toote tuntuse kasvule tagas selle, et Gefilus cappuccino-keefir on täna jätkuvalt kõige populaarsem pudelikeefir," rääkis Kalbin.
Nišitootest turuliidriks
Sama efekti tõestas ka 2014. aasta konkursi võitja, Farmi Kreeka jogurti sarja edukas käekäik. "Naturaalne Kreeka jogurt, mille turule toomisega võtsime tegelikult tohutu riski, kasvatas konkursijärgselt müüki 2,3 korda ning ka terve Kreeka jogurtite sari kasvas muljetavaldavad 1,5 korda," rääkis Farmi turundusjuht Ruta Kallaspoolik. Ta lisas, et naturaalne Kreeka jogurt on tänaseni AC Nielseni andmetel Eesti müüduim maitsestamata jogurt.
Võidutoodete pikka iga tõestavad Leiburi Rukkipala ja Saku Kulla edulood. Rukkipala, mis võitis 2004. aasta konkursil nii oma kategooria hõbemärgi kui ka Eesti Parim Toit Tervisele 2004 kuldmärgi, tõusis konkursijärgselt Eesti populaarseimaks palaleivaks ning on täna Eesti turu kõige müüvam leib.
"Tõime Rukkipala turule 2003. aasta märtsis ning kuigi enne seda olid turul mõned analoogid, olid koorikleivad pigem ebapopulaarseid. Rukkipala unikaalne struktuuri ja maitse kooskõla võitis kohe tarbijate südame ning pälvis tunnustuse ka konkursil. Seetõttu kannab Rukkipala ka täna, 12 aastat hiljem jätkuvalt uhkusega pakendil Parima Toiduaine märke," rääkis Leiburi tootejuht Illi Pikk.
Edu eeldab toote arendamist
Ka täpselt 10 aasta eest Eesti Parima Toiduaine tiitli pälvinud Saku Kuld naudib tänaseni suurt müügiedu. "Saku Kuld on meie esindusõlu, mille turuosa kasvab ja aina rohkem õllesõpru eelistab just seda marki," rääkis Saku turundusjuht Kadri Ärm, kes tõdes, et Saku Kuld on kaubamärgi pika eluea saaavutamise nimel ka põhjaliku uuenduskuuri läbinud.
"Esiteks võtsime paar aastat tagasi kasutusele nõudliku Saksa õllepruulimisseaduse nimega Reinheitsgebot ehk Purity Law, mis sätestab õlle valmistamisele väga ranged 16. sajandist pärinevad pruulireeglid. Selle kohaselt võib parima kvaliteediga õlu koosneda vaid kolmest komponendist - vesi, humal ja odralinnas. Teine suurem täiendus oli Kulla pruulimine väiksesse ja käepärasemasse 0,33 l pudelisse ajal, mil kindel õlleturu standard oli 0,5l pudel. Just sellises pudelis leidis filtreerimata Saku Kuld tunnustust 2013. aasta konkursil," rääkis Saku esindaja.
Hoogu väiketoodetele
Mullusel konkursil parima Põhja-Eesti väiketootja tiitli pälvinud "Saaremaa vöi karulauguga" tootja Gurmeeklubi OÜ tegevjuht Peeter Tava kinnitas, et tiitel andis lisakindlust, et meeskond on tegemas õiget asja.
"Kindlasti saime sellest indu juurde uute ja põnevate toodete väljaarendamiseks. Gourmet Club'i kaubamärgi all poelettidelt leitavad maitsestatud hummuste sarja areng ja müügiedu sai suures osas hoo sisse just sellest konkursivõidust. Ka 2012. aastal parima toiduaine tiitli võitnud Caesari kaste on veel 4 aastat hiljemgi meie TOP 3 kuuluv müügitoode. Loomulikult sai meie karulauguga maitsevõi tänu konkursivõidule ning Toiduliidu reklaamikampaaniale ka lisatähelepanu uute ja vanade klientide hulgas, mida näitasid ka müüginumbrid," kinnitas Peeter Tava.
Loe lähemalt konkursi võistluskategooriatest ja tingimustest aadressil www.toiduliit.ee/parim
Allikas: Eesti Toiduainetööstuse Liidu 25.02.2016 pressiteade