Euroopa Liidu toidusektor saab 2016. aastal taotleda EL teavitus- ja müügiedendusmeetmest 111,3 miljonit eurot oma toodangule uute turgude otsimiseks. Meetmest 30 miljonit eurot on eraldatud keerulises olukorras olevate sealiha- ja piimasektori programmideks.
Täna Maaeluministeeriumis põllumajandus- ja toidusektori organisatsioonidele tutvustatud Euroopa Liidu teavitamis- ja müügiedendusmeetme toel saab korraldada põllumajandussaaduste ja toidutoodete tutvustamise teavituskampaaniaid Euroopa Liidu siseturul ning kolmandates riikides.
"Euroopa Liidu põllumajandussektoris on praegu üks kesksemaid küsimusi uute turgude otsimine kolmandates riikides. Meede võimaldabki koostada kuni 3-aasta pikkuseid müügiedendus- ja teavitusprogramme, mis tutvustavad Euroopa Liidus toodetud põllumajandustoodete ja töödeldud toodete head kvaliteeti, eripära, toiduohutust ning toodangu keskkonnasõbralikkust," ütles Maaeluministeeriumi turu arendamise büroo juhataja Aleksander Vukkert.
2016. aastal on meetme Euroopa Liidu poolne kogueelarve 111,3 miljonit eurot, millest 30 miljonit on Euroopa Komisjon eraldanud raskustes sealiha- ja piimasektori programmideks. Olenevalt programmi tüübist ning sihtturust on Euroopa Liidu kaasrahastus 70-80% ja ülejäänud 20-30% tuleb katta taotlejal.
Toetust on võimalik taotleda asjaomaseid sektoreid esindavatel organisatsioonidel, mis ühendavad tootjaid ja töötlejaid. 2016. aasta taotlusvoor kuulutatakse plaanide kohaselt välja jaanuari kuu jooksul.
Eesti on seni saanud heakskiidu neljale projektile, millest viimane on MTÜ Liivimaa Lihaveis poolt esitatud programm rohumaaveiseliha tutvustamiseks Läti ja Rootsi turul.
Allikas: Maaeluministeeriumi pressiteade