|
Tarbijad eelistavad senisest enam kvaliteedimärgiga toitu
(2014-12-16 12:55:36)
|
Oktoobris läbi viidud TNS EMORi uuringu järgi püsib Tunnustatud Eesti Maitse pääsukesemärgi tuntuse tase kõrgel 87% tasemel ja Tunnustatud Maitse ristikumärgi tuntus tarbijate seas on tõusnud 66%-ni (möödunud aastal 62%).
EPKK kvaliteedimärkide märkamise tase püsib juba viimased viis aastat üsna stabiilsena. Vähemalt ühte kahest märgist on märganud 88% Eestimaa elanikest. Märke märgatakse eelkõige toote pakendil (82%), aga ka reklaamides, kusjuures reklaamides märkide märkamine on tänavu kasvanud 38%-lt 40%-le.
Kasvanud on ka vastajate hulk, kes eelistavad kvaliteedimärgiga tooteid. Toitu ostes eelistab alati kvaliteedimärgiga tooteid 12% ja peaaegu alati 71% tarbijaist. Aastaga on vähenenud nende inimeste hulk, kes märgiga tooteid ei eelista 16%-lt 12%-le.
Usaldus EPKK kvaliteedimärkide vastu püsib kõrge - 87% vastajatest peab märke täiesti või pigem usaldusväärseks. Usaldus märkide suhtes on suurem kõrgema haridusega inimeste ja naiste hulgas.
Oktoobris korraldas TSN EMOR Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja tellimusel uuringu kvaliteedimärkide Tunnustatud Eesti Maitse ja Tunnustatud Maitse tarbijate teadlikkuse kohta. Uuringus osales 561 Eestimaa elanikku alates 15. eluaastast.
Põllumajandus-Kaubanduskoda hindab toidukaupade kvaliteeti 1998. aastast alates. Toite hindavad toitumisspetsialistidest eksperdid. Kõik hindamisele esitatud tooted läbivad nii laboratoorse kui ka sensoorse hindamise. Kvaliteeti ja päritolu hinnatakse 6 tootegrupis: liha- ja munatooted; piimatooted; pagari- ja teraviljatooted; aedviljakonservid, kastmed, mittealkohoolsed joogid, mesi; kalatooted; alkohoolsed joogid. Tänavu on tooteid hinnatud kaks korda, pääsukesemärgi kandmise õiguse sai kokku 71 toodet ja ristikumärgi kandmise õiguse 20 toodet. Märgiga toodete nimekirja leiab www.epkk.ee/6949.
Allikas: Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja 16.12.2014 pressiteade | |
|