Järeltulevate põlvkondade tervise nimel peaksid kõik energiajookide turustamisega seotud ettevõtted loobuma lastele ja noortele suunatud agressiivsest reklaamist, ütles põllumajandusminister Ivari Padar täna Eesti Tervishoiu Muuseumis toimunud energiajookide hea tava tutvustamisel.
Põllumajandusministeeriumi, Tarbijakaitseameti, Tervise Arengu Instituudi ning Veterinaar- ja Toiduameti eestvõttel koostati hea tava energiajookide turustamiseks, kuhu on koondatud juhised ja soovitused vastutustundlikuks energiajookide reklaamiks, märgistamiseks ning müügiks esitlemiseks.
"Kutsume kõiki energiajookide turustamisega seotud ettevõtteid loobuma agressiivsest lastele ja noortele suunatud reklaamist. Uuringute andmeil joovad suure osa energiajookidest alaealised ning nende jookide populaarsus noorte seas kasvab," ütles põllumajandusminister Ivari Padar. "Noored ei teadvusta endale energiajookide liigtarbimisega kaasnevaid ohtusid. Seetõttu peame oluliseks, et energiajooke ei turustataks sarnaselt mistahes teiste karastusjookidega."
Hea tava eesmärgiks on juhtida energiajookide turustamisega seotud tootja-, reklaami- ja kaubandusorganisatsioonide ning tarbijate tähelepanu erinevatele turunduslikele ja kaubanduslikele võtetele, mida energiajookide müümisel kasutada ei tohiks. Energiajookide turustamise heas tavas toodud soovituste järgimist hakkavad jälgima Tarbijakaitseamet ning Veterinaar- ja Toiduamet.
Energiajookide turustamise head tava on toetanud Eesti Koolispordi Liit, Eesti Kutsekoolispordi Liit, Eesti Lastearstide Selts, Eesti Perearstide Selts, Eesti Lastevanemate Liit, Eesti Tarbijakaitseliit, Eesti Õpilasesinduste Liit, Sotsiaalministeerium, Haridus- ja Teadusministeerium.
Loe "Hea tava energiajookide turustamiseks" tervikteksti
Loe lisaks "Energiajoogid: meelespea tarbijale"
Allikas: Põllumajandusministeeriumi 1.12.2014 pressiteade