Täna algab Päästeameti
sellesuvine veeohutuskampaania „Ütle purjusujumisele EI!“, mis
tõstab taas fookusesse alkoholijoobes vette mineku absurdsuse.
Purjus ujumise ohte näitav sotsiaalkampaania toimub neljandat aastat
ja eelkõige püütakse sellega noorte meeste tähelepanu, et hoida
neid napsusena vette minemast.
2012.
aastal uppus Eestis kokku 55 inimest ja see on viimase 15 aasta
madalaim number. Läbi aastate tõuseb uppumissurmade arv hüppeliselt
suvekuudel, tavapäraselt on see kõrgeim juunis või juulis. Sellel
perioodil hukkunutest suurema osa moodustavad mehed vanuses 20-29
aastat. Enamusel uppumisjuhtumitest on läbiv märksõna alkohol.
Hoolimata sellest, et ollakse teadlikud joobes vette mineku
ohtlikkusest, kaob alkoholi mõjul ohutunne ning ohver läheb
veekogusse end värskendama, ujuma või oma võimeid proovile panema.
„Tänavune
veeohutuskampaania, milles teevad kaasa armastatud „tujurikkujad“
Märt Avandi ja Ott Sepp, näitab läbi huumoriprisma, milline arutu
samm on purjus peaga vette minek“, kirjeldas kampaaniat Päästeameti
ennetustöö osakonna juhataja Indrek Ints.
Kainet
ujumist soovitavad sõnumid kõlavad kõigis Eesti suuremates tele-
ja raadiokanalites, kaubanduskeskustesse jõuavad põrandakleebised
ja ohutussõnumiga reklaampüstakud. Trükireklaamid pannakse nii
tänavatele kui ajalehtedesse, sotsiaalvõrgustikes levitatakse
telereklaamist inspireeritud lõbusaid ja õpetlikke veeohutuse
klippe. Sotsiaalmeedia jaoks loodud arvutimäng annab võimaluse
purjus sõbra vette mineku takistamisel kätt harjutada, parimatele
antakse selle eest auhindu. Päästeameti facebooki lehel toimuvad
kogu suve auhinnamängud, jagatakse veeohutusalaseid nõuandeid, näha
saab Purjusujumise Liidu tegevust kajastavaid reportaaže.
Uppumiste
statistika leiab aadressilt
www.rescue.ee/uppumissurmad<http://www.rescue.ee
/uppumissurmad>
Veeohutuse
kampaania teleklipi leiab
siit<http://www.youtube.com/user/Estonian
RescueBoard>
Allikas:
Päästeameti 03.06.2013 pressiteade