|
Keskkonnaharidus peab õppekavadesse jääma
(2005-11-15 14:58:50)
| Keskkonnaministeerium (KKM) ei toeta Haridus- ja Teadusministeerium (HTM) plaani vähendada keskkonnahariduse osakaalu üldhariduskoolide uue õppekava projekti raames. Seoses sellega peame oluliseks KKM-i ning HTM-i vahelise õppekavade teemalise sisulise diskussiooni alustamist.
Keskkonnaministeerium tunneb tõsist muret olukorras, kus Riikliku Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskuse poolt koostatava üldhariduskoolide uue õppekava üldosa projekti raames on võrreldes kehtiva õppekavaga nähtud ette loodusainete mahu vähenemine kokku kümne tunni ulatuses, sh loodusõpetuses viie, bioloogias kahe ning keemias, füüsikas ja geograafias ühe tunni ulatuses. Nimetatud õppekava üldosa projekt ei käsitle loodusõpetust 1.-3. klassis ning vähendab loodusainete käsitlemist II ja III kooliastmetes ja gümnaasiumis.
"Me väärtustame kõrgelt keskkonnahariduse edendamist ja formaalhariduse toetamist maakondlike ja regionaalsete looduskeskuste arendamise kaudu, kus pakutakse õppekava toetavaid keskkonnaalaseid programme. Õpilaste ja õpetajate praktilise tegevuse ja vahetu loodustunnetuse saavutamise eelduseks on aga eelnev teoreetiline taust ja formaalharidusest saadavad süsteemsed alusteadmised loodusainetes, mistõttu on keskkonna ja säästva arengu temaatika käsitlemise jätkamine õppekava raames hädavajalik," selgitab keskkonnaminister Villu Reiljan.
Keskkonnaministeerium palub oma kirjas Haridus- ja Teadusministeeriumile kommentaare uue riikliku õppekava üldosa projekti osas ning selgitust, kuidas tagatakse säästva arengu ja keskkonnatemaatika jätkuv käsitlemine ka uues õppekavas.
Keskkonnaministeeriumi ning Haridus- ja Teadusministeeriumi 10. märtsil 2005 allkirjastatud "Ühise tegevuse memorandumis" leppisid pooled kokku keskkonnahariduse kui riikliku prioriteedi edendamise vajaduses ning säästvat arengut toetava hariduse (sh loodus- ja keskkonnahariduse) kontseptsiooni koostamises. Kontseptsiooni töötab välja haridus- ja teadusministri moodustatud keskkonnahariduse ja -teadlikkuse edendamise töörühm, kuhu kuuluvad lisaks ekspertidele nii Haridus- ja Teadusministeeriumi kui ka Keskkonnaministeeriumi ametnikud.
Nimetatud kontseptsiooni ning koostamisel oleva „Looduskaitse arengukava" raames tehtavad ettepanekud keskkonnahariduse edendamiseks ja valdkondadevahelise koostöö arendamiseks Eestis eeldavad keskkonna ja säästva arengu temaatika integreerimist nii formaal- kui mitteformaalharidusse ning Haridus- ja Teadusministeerium tõhusat toetust.
Allikas: Keskkonnaministeeriumi 15.11.2005 pressiteade
| |
|