Saksamaal Kölnis toimuva messi kokku peaaegu 120 m²suurusel ühisstendil on oma toodangut tutvustamas 14 Eesti ettevõtet.
Piimatoodete hallis on väljas: AS Balbiino, TÜ E-Piim, AS Kohuke, AS Rakvere Piim, Tallinna Piimatööstuse AS, samuti AS Werol Tehased.
Kalafirmadest on oma tooteid tutvustamas AS Maseko, AS Freshrex Group, AS Japs, AS Spratfil, OÜ Vettel ja MTÜ Eesti Kalaliit.
Külmutatud toodete hallis on väljas AS Saarek.
Lihapaviljonis on vinnutatud veiselihaga AS V.G.A Kaubandus.
Messi 10 teemat on jaotatud eri paviljonidesse. Eesti ettevõtted asuvad vastavalt piima-, kala-, liha- ja külmutatud toodete hallis.
AS Kohuke müügijuhi Tarmo Prangeli sõnul on ettevõtel huvi luua messil uusi kontakte, leida võimalusi koostööks ja samas kombata Saksa turgu. „Tulime kohale, et tutvustada kohalikule tarbijale tervislikku ja naturaalset toodet, mis on küll mõeldud lastele, kuid mitte ainult,“ ütles Prangel. AS Kohuke esitleb Kohuke ja Black Mama sarjade tooteid, kokku 15 erinevat sorti glasuurkohukesi. Samuti on Saksa turgu tulnud uurima ka AS Balbiino, kes on ekspordijuhi Daire Heinla sõnul praeguseks haaranud Eesti jäätiseturust 40%, sisenenud juba Soome, Läti ja Leedu turgudele ning plaanib järgmisel aastal minna oma toodetega ka Rootsi turule. „Oleme valmis uuendusteks ja kiireteks arenguteks ja seda juba uutel turgudel nagu Inglismaa, Saksamaa ja teised Kesk-Euroopa riigid,“ avaldas Heinla. AS Werol Tehased ostu- müügijuhi Mihkel Salumi sõnul on ettevõtte peasiht messil uute kontaktide saamine ja ekspordivõimaluste laiendamine. OÜ Vetteli juhataja Ülo Rekkaro sõnul tutvustab ettevõte messil külmutud kala- ja kulinaariatooteid ja eesmärk on otsekontaktide loomine eelkõige restoranide ja teiste toitlustusega tegelevate firmadega. Kuigi tegu on Saksa messiga, on Anuga ulatuselt üks Euroopa suurimaid ning koostöösuhteid on sõlmima tuldud üle kogu Euroopa.
Kölni Messikeskuses iga kahe aasta tagant toimuv arvult juba XXVIII Anuga 2005 on Euroopa üks suurimaid ja arvestatumaid toidumesse, kus eksponente osaleb umbes 90 riigist ja külastajaid on umbes 160 riigist. Eesti ettevõtted on Anugal osalenud juba alates 1993. aastast. Anuga 2005 raames toimub ka mitmeid seminare ja teemapäevi, samuti korraldatakse erinevaid tootevõistlusi.
Eesti ühisstendi kujunduse autor on disainer Marju Liigand, stendi ehitas Taveco Design ja transpordi ning logistika korraldab OÜ Upex LS.
Allikas: Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda