Aiandus.ee
Avaleht | Teated | Ilm | Kontakt
Savisaar: Eesti riik ja loodus jääb püsima ka pärast Rail Balticut (2017-02-23 09:18:25)


Riigikogu majanduskomisjoni liige, keskerakondlane Erki Savisaar sõnas, et Rail Baltic muudab ühenduse Euroopaga paremaks, olemasolev raudtee ei kao ning loomad-linnud jäävad Eesti metsadesse ka pärast uut raudteed.

Savisaar ütles, et praeguseks on nii Läti kui ka Leedu jõudnud projektiga paberitel lõpusirgele, Eestis loodetakse planeeringud kinnitada eeldatavasti 2017. aasta teisel poolaastal. Keskerakonna juhitava valitsuse ametisse astumisel olid läbirääkimised Euroopas peetud ning paljud otsusedki tehtud, kaasa arvatud valitud Pärnut läbiv trass. „Alustada uuesti täiesti otsast peale ja loota, et Läti ja Leedu teevad sama ning Euroopa meid järele ootab, on kindlasti liiga optimistlik,“ rääkis Savisaar.

Ta lisas ka, et jutud sellest, et saame Euroopast tulnud raha kasutada kõikjal, kus soovime, ei päde. „Antud rahapotist ehk Euroopa ühendamise rahastust ei oleks Tartu suuna arendamiseks saanud kasutada,“ ütles ta. See aga ei tähenda tema sõnul, et riik laseks senisel raudteel pärast Rail Balticut võssa kasvada. „Kindlasti jääb Tallinn-Tartu-Valga raudtee kaupu ja inimesi vedama ka edaspidi,“ ütles ta.

Ta lisas, et kuigi nii Pärnu kui ka Tartu-Valga trassil on nii miinuseid kui ka plusse, siis Rail Balticu rajamist toetab ta igati. „Täna oleks Euroopa toetusest sellisel määral loobuda väga lühinägelik Eesti inimeste ja kogu Balti piirkonna suhtes. See on Eesti jaoks sajandi projekt ning selle põhjalaskmine oleks hoop meie konkurentsivõimele, kadunud oleks juba kulunud raha ning projekti seiskamisel tuleks pealegi maksta,“ selgitas Savisaar.

Rail Balticu kogumaksumuseks on prognoositud 4,8 miljardit eurot, millest Eestis rajatava osa hinnaks kujuneks 1,3 miljardit. Riigi omafinantseeringuks kujuneks ligi 250 miljonit eurot. Savisaar kinnitas, et juhul kui Euroopa Liidu toetus kujuneb projektile märgatavalt väiksemaks kui on seatud tänased ootused, on võimalik projektist koos Läti ja Leeduga siiski taganeda. „Usun, et tulevased kaubaveod saavad olema piisavad ja raudtee ei saa riigieelarvele olema tohutu koorem,“ ütles riigikogulane.

Ka hajutas ta kahtlust, et Eesti loodus saab olulisel määral kahjustatud. Ta tõdes, et kindlasti on tarastatud raudtee ehitamine mingil määral loomadele segavaks faktoriks, kuid parima võimaliku variandi nimel tehakse tööd. „Iga kümne kilomeetri järele on planeeritud ökodukt, sildade alla on kavandatud läbipääsud inimestele ja loomadele, väikeulukite jaoks on kavandatud truubid ning ka ohutusaed on planeeritud selliselt, et ka hundi suurune loom saab seda kasutada läbipääsuks,“ tõi Savisaar näiteid.

Rail Baltic on kolme Balti riiki läbiv raudtee, mis ühendaks Tallinna Leedu/Poola piiriga. Trass kuulub Põhjamere-Balti transpordikoridori, mille alguspunkt on Helsingi ja lõpp-punkt Rotterdam.

Allikas: Riigikogu uudised

Sisselogimine
Kasutaja
Parool
 - Registreeru
Reklaam
ansambel
Lingid

VÄETISEREGISTER
LINNUPELETUSPALL
TAIMEKAITSE-VAHENDID 2016
PUUVILJATAIMEDE KAHJUSTAJAD
VIINAMARJAD
TOALILLED
KOMPOST
OHUSTAVATE VÕÕRLIIKIDE NIMEKIRI
KÖÖGIVILJAD
TOMAT KASVUHOONES
EESTI KARTULISORDID
TAIMEHAIGUSED
EESTI TAIMED
EESTI SORDIVARAMU
TAIMEVAHETUS
SOOVITUSSORTIMENT
TURUSTAMISE STANDARDID
      Kui Sa oma aiamuredele mujalt lahendust ei leidnud, küsi foorumist
© Aiandus.ee Kõik õigused kaitstud. Selle portaali ühtki osa ei tohi jäljendada ega kasutada muudes väljaannetes ilma Aiandusinfo Oü haldaja kirjaliku loata.