Aiandus.ee
Avaleht | Teated | Ilm | Kontakt
Viimased päevad on toonud mitmeid teateid vahejuhtumitest merel (2015-07-05 13:01:35)


Sel nädalavahetusel on merevalvekeskus saanud kokku üheksa teadet õnnetustest või ohuolukordadest merel. Merel turvaliseks liiklemiseks tuleb enne sadamast lahkumist veenduda, et alus on heas tehnilises seisukorras, navigatsiooni- ja sideseadmed toimivad ning alati tuleb arvestada ilmastikuga ja kanda päästevesti.

Reedel, 3. juulil jäi Narva-Jõesuu supluskohas kadunuks neli ujuma läinud inimest, samast kohast päästeti pealelõunal kaks uppumisohus inimest. Veel teatati mootoririkkega kaatrist Osmussaare lähistel ning ümber läinud katamaraanist Juminda poolsaare lähistel. Laupäeval veidi pärast südaööd jäi Prangli saare ja Muuga sadama vahel võrkudesse kinni jaht; hommikupoolikul läks Tallinna lahel ümber katamaraan; lõuna ajal teatati Aegna lähistelt, et kaatri mootorid on seiskunud ning vesi tungib kaatrisse ning samuti vajati pukseerimisabi Kõverlaiu lähistel. Õhtupoolikul andis Soome merevalvekeskus teada, et Tallina madala poist põhja suunas on mootoririkkega jaht.

Lääne prefektuuri piirivalvemajor Erki Timuski sõnul toovad ilusad ilmad ning puhkustehooaeg Eesti merealadele igapäevasest kordades rohkem veealuseid ning hobilaevnikke. “Eesti vetes liigub navigatsiooni tippaegadel sadu kaatreid, jahte või väikelaevu ööpäevas, nii sagenevad ka nendega seotud merepäästejuhtumid,“ selgitas ta.

Timuski sõnul on mereturvalisuses kõige olulisem mitte võtta riske ning olla valmis ka halvimaks. “Väga sageli on merepäästejuhtumid seotud tehniliste rikete või lihtsa kütuse lõppemisega. Samuti eksitakse navigeerimisel ning sõidetakse vastu veealuseid takistusi. Kõige tõsisemad on need juhtumid, kus sattutakse ülirasketesse ilmaoludesse, alus läheb ümber või upub. On hädavajalik, et iga reisijal oleks juba aegsasti seljas päästevest,” rääkis ta.

Tänavu on Eesti vetes toimunud enam kui sada merepääste juhtumit. Hädaohtu on sattunud ligi kolmsada inimest, hukkunud on kuus inimest.

Meresõiduohutuse põhireeglid
Arvesta oma oskuste, vilumise ja võimalustega. Ära võta riske.
Arvesta ilmaprognoosi ja võimaliku olude muutumisega
Kogu pardal oleku aja peaksid reisijad kandma päästeveste - hädaolukorras on nende leidmine ja selga panemine tunduvalt keerulisem.
Enne veele minekut tuleb veenduda, et alus on tehniliselt korras ja kütuse kogus on piisav.
Pardal olgu nii palju inimesi, kui aluse kandevõime lubab.
Mõistlik on merele minna ja merel olla kainena, kindlasti ei tohi aga ületada lubatud alkoholi piirmäära.
Töökorras peavad olema ka navigeerimisseadmed ja sidevahendid.
Kaasa võiks võtta laetud akuga veekindlas ümbrises mobiiltelefoni.
Õnnetusse sattudes või õnnetust märgates tuleb sellest teada anda kas numbril 112 või merevalvekeskusele numbril 619 1224. Raadio teel saab merevalvekeskust kutsuda kanalil VHF 16 ja 69.

Reedesed juhtumid

Kell 12:25 ühendas Põhja Häirekeskus Tallinna merevalvekesksusele kõne inimesega, kes teatas, et asuvad kaatriga Osmussaarest ida suunas ning kaatril on mootoririke. Pardal oli neli inimest – kaks täiskasvanut ja kaks last. Kell 13:24 võtsid Osmussaare vabatahtlikud mootoririkkega kaatri sleppi ja inimesed pardale. Dirhami sadamas silduti kell 14:38.

Kell 14:19 ühendas Lõuna Häirekeskus Tallinna merevalvekesksusele kõne inimesega, kes teatas, et näeb Juminda poolsaare tipust merel umbes 800 meetrit kaldast juba teist korda ümber läinud väiksemat tüüpi katamaraani kahe inimesega. Sündmusele reageerisid PPA lennusalga kopter, Juminda vabatahtlikud merepäästjad ja Loksa päästekomando päästjad. Enne kella kolme nägi kopter sündmuskohal, et katamaraan on püsti ning veidi hiljem sai ka inimestega ühendust. Abi ei vajatud.

Kell 15:55 kuuldi Narva kordoni Narva-Jõesuu teenistuses Narva jõe suudme poolt kostuvaid appihüüdeid. Narva-jõesuu teenistusest väljus toimkond mootorpaadiga ning loetud minutid hiljem olid kaks uppumisohus last mootorpaadi pardale võetud ja teenistuse ruumidesse viidud. Kohale kutsutud kiirabi kontrollis laste tervist, kuid arstiabi nad ei vajanud ja patrull viis lapsed koju.

Kella 18.10 ajal pöördus Narva-Jõesuu kordonisse inimene, kes teatas, et avastas rannalt meesterahva riided ja isiklikud asjad ning nende omanik on pikemat aega kadunud. Politsei võttis ühendust mehe lähedastega, kelle sõnul läks 49-aastane mees randa ning pole tagasi tulnud. Kella 19.05 ajal pöördus kordonisse naisterahvas, kes teatas, et samas kohas on kadunuks jäänud ka 31-aastane mees ning kaks 10-aastast tüdrukut. Laupäeva hommikul leidis VF piirvalve ühe kadunuks jäänud tüdruku surnukeha. Kohe peale info saamist alustas politsei inimeste otsinguid, mis jätkusid nii reede hilisõhtul kui ka laupäeval.

Laupäevased juhtumid

Kell 00:07 teatati Tallinna Merevalvekesksusele Rootsi jahilt Prangli saare ja Muuga sadama vaheliselt alalt, et jahiga sattuti võrkudesse, vigastati mootori võlli ning purjega manööverdada ei saa. Aluse pardal oli kolm inimest, inimelud ohus ei olnud, kuid paluti pukseerimist. Merevalvekeskus kaasas Prangli vabatahtlikud ning kell 00:56 abivajav jaht leiti. Kell 01:37 alustasid Prangli vabatahtlikud jahi pukseerimist Leppneeme sadamasse, kuhu jõuti kell 02:25.

Kell 10:45 teatasid Tallinna SAR vabatahtlikud Tallinna merevalvekesksusele, et said teate Tallinna lahel Naissaare ja Vahemadala vahel ümber läinud katamaraanilt, mille pardal oli kaks inimest. Üks neist oli vette kukkunud ega saanud pardale. Vabatahtlikud oma mootorpaadiga ja PPA laev L-013 suundusid sündmuskohale. Kell 11:15 leidsid vabatahtlikud veest inimese. Kell 11:29 aitasid laev L-103 ja vabatahtlikud ümber läinud katamaraani püsti. Peale kella 11:30 liikus katamaraan omal jõul Noblessneri sadama poole. Arstiabi ei vajatud.

Kell 11:39 teatati Tallinna merevalvekesksusele tehniliste probleemidega kaatrist Kõverlaiu lähistel. Pardal oli kaks inimest, ohtu inimeludele ei olnud,. Kell 12:05 alustas PPA kaater avaristi pukseerimist ning kell 13:58 jõuti Kuivastu sadamasse.

Kell 13:24 võttis Tallinna merevalvekeskus VHF 16 kanalil vastu abipalve Soome kaatrilt Aegna majakast 0,7 meremiili läänes. Kaatril olid mootorid seiskunud ning vesi tuli sisse. Kaatri pardal oli neli inimest, päästevestid seljas. Sündmusele reageerisid PPA lennusalga kopter, PPA laev L-103 ja Tallinna kordoni mootorpaat Valvas-2. Kopter tegi kindlaks, et kaater on vees püsti, kuid kõigub tugevalt, inimeste evakueerimist vaja ei ole, küll aga puksiirabi. Kell 14:10 alustas laev L-103 kaatri pukseerimist Miiduranna sadamasse.

Kell 14:29 edastas MRSC Helsingi Tallinna merevalvekeskusele informatsiooni, et Tallinna madala poist põhja suunas on mootoririkkega Soome kaater, mille pardal neli inimest päästevestides. Inimeludele ohtu ei olnud. Mootoririkkega kaater oli tõmmanud midagi sõukruvi ümber, mille tõttu mootor seiskus. Porkkala PV-kaatri meeskond aitas sõukruvi ümbert otsa lahti ning kaater jätkas oma teekonda Pirita suunas.

Allikas: Politsei- ja Piirivalveameti 05.07. 2015 pressiteade

Sisselogimine
Kasutaja
Parool
 - Registreeru
Reklaam
ansambel
Lingid

VÄETISEREGISTER
LINNUPELETUSPALL
TAIMEKAITSE-VAHENDID 2016
PUUVILJATAIMEDE KAHJUSTAJAD
VIINAMARJAD
TOALILLED
KOMPOST
OHUSTAVATE VÕÕRLIIKIDE NIMEKIRI
KÖÖGIVILJAD
TOMAT KASVUHOONES
EESTI KARTULISORDID
TAIMEHAIGUSED
EESTI TAIMED
EESTI SORDIVARAMU
TAIMEVAHETUS
SOOVITUSSORTIMENT
TURUSTAMISE STANDARDID
      Kui Sa oma aiamuredele mujalt lahendust ei leidnud, küsi foorumist
© Aiandus.ee Kõik õigused kaitstud. Selle portaali ühtki osa ei tohi jäljendada ega kasutada muudes väljaannetes ilma Aiandusinfo Oü haldaja kirjaliku loata.